Felleskjøpet har sikret en sterk 8. plass i Ipsos’ omdømmemåling for 2024, der nesten 100 av Norges største virksomheter ble vurdert. Ipsos’ årlige undersøkelse, som måler hvordan bedrifter oppfattes av publikum, viser at 71 prosent av de spurte har et godt eller meget godt inntrykk av Felleskjøpet.
– Vi er stolte og glade over hederen som ligger i denne plasseringen. Dette gir oss ekstra motivasjon til å videreføre arbeidet mot vår visjon om å ta vare på jorda, dyra og framtida, sier Line Hildonen Ramstad, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Felleskjøpet.
Deler med bøndene
Felleskjøpet deler æren et sterkt omdømme gir med sine eiere – bønder fra nord til sør. Gjennom selskapets tjenester og produkter, og som den største totalleverandøren til landbruket, støtter Felleskjøpet bondens samfunnskritiske rolle, noe som bidrar til Norges matforsyning.
Undersøkelsen, som dekker alt fra statlige etater til private bedrifter, viser hvordan Felleskjøpet har styrket sitt omdømme ved å kombinere solid forankring i norsk landbruk med moderne løsninger som presisjonsjordbruk, digitalisering og bærekraftige produkter.
– Et sterkt omdømme for Felleskjøpet er et sterkt omdømme for hele landbruket, og vi tar dette som en tillitserklæring fra både bønder og forbrukere. Vi har som mål å styrke omdømmet ytterligere ved å levere kvalitet og innovasjon hver dag, sier Ramstad.
Godt omdømme er avgjørende
Felleskjøpet har vært en hjørnestein i norsk landbruk i over 125 år, og Line Hildonen Ramstad tar denne plasseringen som et bevis på at de gjør en forskjell både for kundene og for samfunnet.
- Omdømme og tillit er avgjørende i dagens marked, og Felleskjøpet jobber aktivt for å levere produkter og løsninger som ikke bare møter bøndenes behov, men også svarer til økte krav til bærekraft, kortreist mat og mål om økt sjølforsyning, sier Ramstad.