Vi ønsker å profilere og kommunisere Felleskjøpet Agri som en viktig aktør, salgskanal og støttespiller i markedet. Det å ha fokus på et levende norsk landbruk, og få frem den betydningen det har for landet vårt og for folk flest, er og et viktig element i vår sponsorstrategi. Et viktig utgangspunkt for vårt valg av sponsorobjekt og samarbeidspartner er visjonen vår «Sammen tar vi vare på jorda dyra og framtida».
Vi mottar veldig mange forespørsler om å sponse ulike aktiviteter igjennom året. Når vi skal vurdere disse er det viktig at de gir oss gode muligheter til å gjøre uttak basert på vårt kommunikasjonskonsept «Ta vare på» og vår visjon «Sammen tar vi vare på jorda, dyra og framtida». I tillegg må de være en god arena til å formidle våre historier slik at vi bygger kunnskap om Felleskjøpet. Vi er og opptatt av å være synlige lokalt der vi er lokalisert.
De sponsoraktivitetene vi derfor prioriterer må passe følgende kriterier:
- Være relevant i forhold til vår visjon, våre verdier og vårt kommunikasjonskonsept
- Fremme det norsk landbruk og det Felleskjøpet står for
- Aktiviteter i miljøer hvor vi lokalt er tilstede
- Aktiviteter relatert til våre kompetanseområder
Vi har imidlertid tatt noen valg som innebærer at vi ikke prioriterer å sponse følgende:
- Aktiviteter som ligger utenfor vår sponsorstrategi eller ikke møter kriteriene nevnt over
- Enkeltpersoner
- Toppidrett med unntak av hest og hund som er våre kompetanseområder
- Messer og utstillinger som vi ikke deltar på selv
- Russefeiring
Ved spørsmål om sponsing, send en e-post til kundeservice@felleskjopet.no .