Når kan varene hentes?

  • Når varen/varene er klare til henting, får du en melding på SMS og e-post.
  • Du skal få hentemelding maks 2 timer etter bestilling. Ved stor pågang kan det ta opptil 24 timer
  • For produkter som krever montering/klargjøring beregnes 4 timers klargjøringstid før du får hentemelding
  • Hvis bestillingen legges inn tett mot stengetid eller utenfor ordinær åpningstid vil du få hentemelding påfølgende virkedag
  • Varene kan kun hentes innenfor butikkenes åpningstid. Det vil være spesielle regler ved avvikling av høytider. Ta kontakt med utleverende butikk dersom du er usikker på hentetidspunktene
  • Hentefrist: 7 dager. 
  • OBS: Husk legitimasjon

Send til Felleskjøpet-butikk

Fraktalternativet «Send til Felleskjøpet-butikk» plukkes på sentrallageret istedenfor butikklageret og er en gratis fraktmetode. Forventet leveringstid er 3-11 virkedager, som er lengre enn i øvrige butikker med «Hent i butikk» der varene plukkes fra butikklageret. Dette er et gratis fraktalternativ og antall dager vil variere fra butikk til butikk. Enn så lenge tlbyr vi dette kun til enkelte butikker. Oppdatert butikkoversikt finner du i listen når du velger fraktakternativet i nettbutikken.

Skjermbilde:

imageb53s.png

Produktet er utsolgt i nettbutikken

Dersom produktet er utsolgt i nettbutikken, kan du sjekke lagerstatus i din nærmeste butikk. Dersom varen er på lager i din butikk kan du legge den i handlekurven og betale på nett. Du får beskjed når varen er klar for henting i din butikk. 

Hvorfor får jeg ikke opp Hent i butikk som leveringsalternativ?

«Hent i butikk» er kun mulig hvis butikken har varen på lager ved bestillingstidspunkt.

Dersom det ligger flere ulike produkter i handlevognen, må alle varene være på lager ved ønsket butikk for at avdelingen skal være et valgalternativ under frakt-/leveringsmetode i kassen.

Hvor lenge kan jeg vente med å hente varene?

Ordren blir kansellert 7 dager etter at du fikk hentemelding. Vi tar ingen avbestillingsgebyr, og du er velkommen til å bestille igjen ved senere anledning. 

Jeg ønsker å returnere et produkt - hvordan gjør jeg det?

Har du kjøpt på nett og hentet i butikk må du returnere varen i butikken du hentet varen i innen 14 dager. Benytt angrerettskjema du fikk tilsendt på mail ved kjøpet, eller last det ned her. Trenger du hjelp, kontakt kundeservice på telefon 72 50 50 50.

Les om angrerett her

Har du spørsmål?

Dersom du har spørsmål knyttet til hvordan Kjøp på nett og hent i butikk-prosessen fungerer kan du kontakte kundeservice. Send oss en henvendelse her og våre medarbeidere hjelper deg med dine spørsmål. 

Betalingspartnere