Frakt og levering

Med ulike leveringsalternativer kan du tilpasse leveringen til ditt eget ønske.

Du kan velge mellom flere leveringsalternativer. Finn det alternativet som passer for deg når du handler i vår nettbutikk.

  Hent i butikk Postpakke
(inntil 35 kg)
Hjem på døren
(inntil 35 kg)
Ordre over 35 kg
Fraktkostnad Gratis Fra 79,- Fra 119,- Fra 599,-
Leveringstid Du mottar SMS når varen er klar 2-5 virkedager 2-5 virkedager 2-5 virkedager

Dersom pakken ikke hentes slik at den blir returnert til oss - belaster vi en avgift som tilsvarer kostnadene for returfrakt og håndtering; kr 199. Dette trekkes fra beløpet som refunderes.

Forsendelse under 35 kg

Du kan få gratis frakt hvis du handler for over 1500 kroner og pakken veier under 35 kg.
På enkelte varer som er for store for postpakke vil frakt tilkomme.

Forsendelser over 35 kg

Dersom du handler varer som veier 35 kg eller mer (og enkelte varer som er for store for postpakke) koster frakt fra kr. 599.
Bring utleverer forsendelser over 35 kg kun mellom 08:00 og 16:00 i ukedagene. Dersom huset/oppgangen er inne i et område der bilen ikke kommer til, leverer Bring der bilen kan stoppe. Bring Cargo bærer ikke varene inn i hus, oppganger eller opp trapper.

Hjemlevering på dagtid - tyngre på dør gjelder for forsendelser som veier mer enn 35 kg. Dette går i en annen varestrøm enn postpakke, og leveringstiden vil variere etter hvor i landet varene sendes.

Ønsker du å angre på et kjøp levert hjem på døren med Tyngre på dør over 35 kg, må du kontakte kundeservice slik at de kan avtale henting med vår transportpartner.

Varer kan ikke hentes ut på hovedlageret.

 

Ofte stilte spørsmål

Hent i butikk

Du kan kjøpe på nett og hente i butikk, les mer om dette her.

Når får jeg varene jeg bestilte?

Vi gjør alt vi kan for at du skal få varene dine raskest mulig. Vi sender varen normalt 2 til 5 virkedager fra ordredato. Du kan følge ordrestatus på "Min profil". Alle varene som er tilgjengelig i nettbutikken er på lager.

Er varene forsinket?

I høysesong må det påregnes lenger leveringstid enn ellers. Du er velkommen til å ta kontakt med oss om det er noe du lurer på

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken fra utleveringssted?

For pakker som ikke hentes debiterer Felleskjøpet kunden en avgift som tilsvarer kostnadene for returfrakt og håndtering, kr. 199,-. Hvis du ønsker å angre kjøpet må du hente pakken og følge returanvisningene våre.

Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når Posten/Bring leverer pakker jeg har bestil hjem på dør?

Posten/Bring kontakter deg på SMS/e-post i forkant av leveransen. Forsendelsen vil bli forsøkt levert to ganger, og hvis mottakeren ikke er hjemme leveres forsendelsen til nærmeste postkontor/post i butikk.

Produktet jeg vil kjøpe er ikke på lager. Når kommer det inn igjen?

Vanligvis tar det mindre enn én uke fra en vare går tom til den er på lager igjen. Vi tar forbehold om at det kan være utsolgt hos leverandøren, og/eller at varen skal ut av sortimentet.

Spores pakkene?

Alle ordrer blir sendt med Bring. Når varene er pakket og lagt klare til henting, får du en e-post med sporingsnummer. Hvis du har oppgitt mobilnummeret ditt, vil du motta to SMSer fra Bring mens ordren er på vei til deg.

Her kan du lese mer om retur av varer

Forsendelse til Svalbard

Vi leverer ikke varer til Svalbard

Når gjelder unntaksbestemmelser?

  • Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon.
  • Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.
  • Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Når tid er oppgitt i antall dager menes hverdager, og befrakters tid kommer alltid i tillegg. Vi forbeholder oss retten til å avvike og eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.
  • Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Felleskjøpets side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15 % av normal utsalgspris, kan Felleskjøpet ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Les mer om personopplysninger

 

Force-majeure

Er Felleskjøpet forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Felleskjøpet fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

 

Betalingspartnere